Неділя, 29.06.2025, 12:16
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Обмін досвідом | Реєстрація | Вхід
Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Опис досвіду [1]
Учителям [19]
Учням [0]
Робота з обдарованими учнями [0]
Виховна робота [6]
Батькам [4]
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Сайт учителя початкових класів Сердюк Світлани Віталіївни
    Головна » Файли » Обмін досвідом » Виховна робота

    Виховна година
    29.10.2016, 16:57

    Тема: Казковий образ.

    Мета: комплексний підхід до розкриття характеристик образу.

    Завдання: засобами мистецтва та літературної мови відобразити індивідуальні особливості образу, спираючись на графічну та літературну характеристику праобраза; узагальнити та розширити знання дітей про те, що обов'язком кожної людини є охорона природи; продовжувати роботу над художнім словом, збагачен¬ням словника учнів; розвивати естетичне сприйняття чудового світу природи, уяву, пам'ять; виховувати в дітей бажання берегти все живе.

    Хід заходу.

    1. I. Організація класу.

    Вчитель:

    Треба всім нам привітатись:

    Добрий день!

    Дружно весело сказати:

    Добрий день!

    Вліво - вправо повернемось,

    Туди-сюди усміхнемось.

    Всіх гостей ми привітаєм:

    І здоров'я побажаєм.

    Вчитель. В класі усі  затихаємо,

    Виховну годину починаємо.

    Все, що отут відбудеться,

    Кожного з вас стосується.

    II. Ознайомлення з темою та метою уроку.

    - Влітку всі ви, звичайно, часто бували на природі, теж напевно помітили, вона дарує нам не тільки яскраве сонечко, шелест трави, небесну блакить. Природу, її рослинний світ населяють живі істоти – люди, тварини, рослини. І лише всі разом – люди і тварини, рослини утворюють цілісну картину світу.

    І у цей світ, у світ природи ми з вами сьогодні помандруємо. А для цього заплющить очі і уявіть собі, що ви потрапили у ліс. (звучить музика з голосами птахів).

    Ось, по праву руку від вас – береза, а по ліву – дуб, попереду – ялинка, а за нею сосна, клен, верба та багато інших дерев.

    - Уявили?

    - А тепер відчиніть очі і слухайте далі.

    - Давайте уявимо, що дерева – це зачакловані люди. А ми з вами добрі чародії і повинні роз чаклувати їх. Але для цього ми повинні виконати декілька завдань.

    - На уроках природознавства ви вивчали рослини, їх будову. Скажіть, що спільного в будові дерев?

    - Але дерева не однакові, хоч і мають спільні частини, вони різні.

    - Кожна людина має своє обличчя, так і кожне дерево має свій вигляд. 

    - Дерева мовби повторюють характер, зовнішній вигляд, вік зачарованих людей. Вік багатьох дерев дуже довгий, набагато довший ніж вік тварин і людей. Якщо кінь або собака можуть дожити до 15 – 20 років, то для дерева – це тільки дитинство. Сосна вважається дорослою в 70 років, а дуб – не раніше, як у 100 років. Можна зустріти дуби, яким більше тисячі років. Наприклад, в Україні на Запоріжжі росте 800-літній дуб.

    - Дерева, як і люди мають своє ім’я.  Які дерева ви знаєте? (береза, дуб, клен,…)

    Гра «Переставлені склади»

    - У вас на партах лежать склади. Треба їх переставити так, щоб отримати назву дерева.

    (калина, дубок, верба, каштан, береза, тополя, вишня, яблуня, кленок, горіх, абрикос, сосна, ялинка).

    Гра «Оплески»

    - Зараз я буду називати назви рослин, а ви повинні «спіймати» оплесками назви дерев.

    Береза, осока, троянда, калина, дуб, волошки, пшениця, верба, ромашка, каштан, жито, тополя, вишня, яблуня, лілія, клен, горіх, кульбабка, абрикос, підосиновик, сосна, мухомор, ялинка.

      - Дерева, як і люди поділяються на жінок і чоловіків. Давайте спробуємо визначити рід дерев. Це нам потрібно для того, щоб знати кого намалювати поряд з деревом – жінку чи чоловіка, коли будемо розчакловувати їх.

    Відгадування загадок.

    Один батько тисячі синів має,

    Всім шапки справляє, а своєї не має.   (дуб)

    - Як ви дізналися, що це дуб?

    - Хто це – чоловік чи жінка?

    - Як ви вважаєте, він молодий чи похилого віку?

    - Яке у нього обличчя – добре чи зле?

    - Хто знає про це дерево щось інше?

    Маю плаття зелененьке,

    Гнучкі ніжні віти,

    Білу кору, стан тоненький,

    Як я звуся, діти? 

    - Який одяг має береза?

    - Яке у неї волосся?

    - А чи бачили ви, як плачуть берези?

    - По їх стовбурах стікають сльозинки, а коли чиясь жорстока рука поранить дерево, сік починає стікати струмком.

    У вінку зеленолистім,

    У червоному намисті

    Видивляється у воду

    На свою хорошу вроду.    (калина)

    - Що ще ми знаємо про калину? (доповідь)

    Заблукала в верболозі,

    Дні і ночі ронить сльози.   (верба)

    Навесні цвітуть мої свічі,

    Заглядають сонцю в вічі,

    А під осінь ті свічки

    Вдягнуть з голок кожушки. (каштан)

    Психогімнастика

      Заплющте очі… Уявіть себе Деревом. Ваші ноги — то міцне коріння, ваше тіло — стовбур, ваші руки — то гілки. Дерева набирають сили від Сонечка, енергії — від Землі (хитаються — спочатку легенько, потім сильніше).

    Творче завдання (робота в парах)

    Збери прислів’я:

    Багато лісу – не рубай, мало лісу – бережи, нема лісу – посади.

    Ліс навесні веселить, літом холодить, восени годує, взимку зігріває.

    Одна людина залишає в лісі слід, сотня – стежку, тисяча – пустелю.

    Зрубав одне дерево – посади троє.

    Немає ліпшої краси, ніж гаї та ліси.

    Від природи бери те, що вона дає, та й за те дякуй.

    - Скажіть, чому дерева називають нашими зеленими друзями? Яку користь вони приносять?

    З давніх-давен природа була основою життя людини. Адже людина отримує від природи все, потрібне їй для життя: тепло, повітря, їжу, одяг, житло, меблі, кораблі й багато іншого. А чи завжди ми платимо їй добром за добро? На превеликий жаль, ні. Кожна зламана гілка, кожна зірвана квітка, кожен пійманий метелик — це рана, заподіяна природі. Якщо таку рану заподіюєш ти, твій товариш, а потім ще хтось — що стане з природою?

    Дерево, трава, квіти і пташки

    Не завжди зможуть захиститись.

    Якщо будуть знищені вони –

    На планеті ми залишимось одні!

    Памятайте! Чи буде збережена природа, залежить не тільки від вчених, а від кожного з нас.

    Складання   правил :

    Не руйнуй пташині гнізда!

    Не рви й не топчи квіти!

    Не руйнуй мурашники!

    Не розпалюй вогнища в лісі!

    Не галасуй на природі!

    Не руйнуй грибниці!

    Не засмічуй водойми!

    Не забирай диких тварин додому!

    Не ламай і не рубай дерева!

    Пам'ятай, дитино! Ти — друг природи!

    Вчитель: А тепер пригадайте завдання нашої виховної години. Ми з вами чарівники і спільними зусиллями роз чаклуємо цілий казковий ліс. Кожному дістанеться своя людина, котру треба роз чаклувати. І, навіть, якщо вона була раніше і не дуже доброю, ми їй теж допоможемо. Бо є така легенда.

    Легенда.

    У народі кажуть, що була колись красива дівчинка і були в неї сестри. Вони лікували людей. Одного разу прийшов до них лікуватися Зимовий Вітер. Постукав у двері і запитав:

    - Чи тут дівчата-красуні живуть, які людей лікують, здоровя дають?

    - А ти хто будеш?

    - Зимовий Вітер.

    - А чи зробив ти щось добре людям?

    - Ні.

    - То за що ж ми тебе будемо лікувати?

    - Бо я хворий.

    - Але ми тільки добрим людям допомагаємо.

    Дмухнув вітер і перетворив сестер у дерева. А люди висадили березу – під вікном, вербу – біля води, осику – ближче до сонця. Так і ростуть дерева-сестри, своєю красою людей милують.

    - Ось така легенда. Тому ми не залишимо не однієї зачарованої людини в нашому казковому лісі, кожній допоможемо. Ті діти, які сприймають біду інших як власну, вчаться робити добро ближнім, підтримувати, допомагати літнім людям, хворим, - у майбутньому стають надійними людьми землі нашої. Кожен з вас становиться зараз відповідальним за людську судьбу. І в цьому нам допоможуть наші друзі-олівці. Починаємо працювати. У кожного на парті лежить малюнок з зображенням дерева. Потрібно намалювати поряд з ним розчакловану людину.

    Підбиття підсумків. Виставка робіт.

    Рефлексія.

    - Що кожний з вас взяв для себе з нашої виховної години?

    НЕ ХОЧУ

    Метелика ловити я не хочу:

    Він – квітка неба, хай живе собі!

    Хай крильцями барвистими тріпоче,

    Щоб радісно було мені й тобі!

    І квітку лісову не стану рвати,

    Її додому я не понесу,

    Бо вдома їй джмеля не погойдати

    І не попити ранками росу!

    І ні стеблинку, гілку чи травинку

    Я не ображу: це – страшенний гріх!

    Бо в кожній з них живе тремка живинка,

    Що світиться довірою до всіх.

    А. Костецький

    - Чи сподобалась вам подорож у світ природи?

    Вмійте природу любити

    Вмійте природу любити,

    вам у походи ходити

    і мандрувать, любі діти,

    вмійте ж природу любити,

    кожній стеблині радіти.

    В полі, у лісі, над яром –

    Квіти, дерева і трави…

    Цвіту не вирви задаром,

    Гілки не втни для забави.

    Оберігайте ж повсюди

    Шлях і стежиночку в гаї,

    Все те окрасою буде

    Нашого рідного краю.

    П.Сиченко.

    Учень. Ми — дивосвітівці,

    З вкраїнського ми краю

    І землю рідну ми від лиха захищаємо,

    А гаслом нашим є і завжди буде:

    Усі разом.

    Любіть природу і шануйте, добрі люди!

    Категорія: Виховна робота | Додав: Lakki
    Переглядів: 151 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    uCozCopyright MyCorp © 2025