Відомості про вчителя
1. ПІБ вчителя.
2. Спеціальність за дипломом.
3. Кваліфікаційна категорія.
4. Педагогічний стаж.
5. Рік останньої курсової перепідготовки.
6. Тема після курсового завдання.
7. Проблема, над якою працює вчитель.
Мета:
- Знати теоретичні основи особистісно-орієнтованого підходу в навчанні.
- Вміти застосовувати особистісно-орієнтовані технології навчання і виховання.
- Вчитися спілкуванню з учнями на суб’єкт - суб’єктній основі.
Завдання:
- віднайти всі доступні джерела інформації стосовно означеної проблеми;
- навчитися застосовувати на практиці в процесі взаємодії з учнями результати діагностичних досліджень особливостей їх розвитку з метою створення адекватних умов для їх саморозвитку;
- оволодіти прийомами планування та організації власної праці та праці школяра;
- зорієнтуватися в нових технологіях, відшукати особистісно-орієнтовані з метою експериментального їх впровадження та дослідження ефективності;
- ознайомитися з новими досягненнями в галузі наукових досліджень з даної проблеми.
Удосконалення методичної майстерності –
це передусім самоосвіта, особисті ваші зусилля,
спрямовані на підвищення власної культури праці
і в першу чергу культури мислення. В. Сухомлинський.
І. Вивчення законодавчої та нормативно-правової бази:
1. Закон України «Про освіту» (від 01.01.2013)
2. Закон України про загальну середню освіту (від 05.12.2012)
3. Державний стандарт базової і повної середньої освіти (2013)
4. Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ ст.
5. Державна програма «Вчитель»
6. Конвенція ООН про права дитини (від 01.01.2000)
7. Концепція громадянської освіти в Україні
8. Опрацювання Типового положення по атестації педагогічних працівників
9. Типові правила внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України.
10. Загальні правила поведінки учнів під час навчально-виховного процесу у ЗНЗ України.
11. Про обсяг і характер домашніх завдань учнів.
12. Інструкція з ведення класного журналу.
13. Державна цільова соціальна програма підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015р.
ІІ. Науково – теоретична та методична підготовка.
1. Блок схема «Методи навчання».
2. Сучасний урок. Методичні рекомендації.
3. Самооцінка діяльності вчителя.
4. Як підготувати сучасний урок.
5. Система контролю навчальних досягнень учнів.
6. Самооцінка ефективності уроку.
7. Аналіз структури уроку. Різні види аналізу уроку.
8. Аналіз контрольних робіт з предмета.
9. Анкета для визначення самоосвітнього рівня вчителя.
10. Самооцінка діяльності вчителя.
11. Орієнтовний план самоосвіти вчителя (шаблон)
12. Зошит самоосвітньої діяльності вчителя (шаблон)
13. План підвищення фахової майстерності шляхом самоосвіти.
14. Технологічна карта уроку.
ІІІ. Методичні питання предмета.
1. Опрацювання інструкцій та методичних рекомендацій щодо викладання предмета. (листи МОН України, фахові журнали, серпень)
2. Календарне планування з навчального предмета. (Серпень, складання плану)
3. Опрацювання методичного забезпечення викладання предметів варіативної складової навчального плану:
- ознайомлення з програмою спецкурсів;
- ознайомлення з програмою факультативів.
4. Опрацювання вимог щодо тематичного, семестрового і річного оцінювання навчальних досягнень учнів та ведення записів у журналах з предметів. (Серпень, конспект)
5. Планування самоосвітньої діяльності у відповідності до плану науково-методичної роботи школи, графіка атестації та курсової перепідготовки вчителів. ( Вересень, складання планів)
6. Вивчення нових наукових ідей, найактуальніших педагогічних проблем у відповідності до науково-методичної проблеми школи. (постійно, конспект, копія)
7. Вивчення передового педагогічного досвіду. (постійно)
8. Використання ІКТ при викладанні предмета.
9. Положення про ДПА учнів у системі загальної середньої освіти. (Лист МОН України, квітень-травень)
10. Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади.
11. Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень та критерії оцінювання учнів з предмета.
12. Перелік підручників та посібників.
13. Схема аналізу уроку.
14. Самоаналіз роботи вчителя із зошитами, класним журналом. (постійно)
15. Міжпредметні зв’язки як шлях до посилення єдності навчання та виховання учнів. (постійно, конспект)
IV. Психолого – педагогічні основи навчання та виховання.
1. Професійно-ціннісні орієнтації вчителя.
2. Діагностична карта педагогічної оцінки та самооцінки готовності вчителя до саморозвитку.
3. Анкета для вчителя – «Готовність педагога щодо формування самоосвітньої компетентності учнів на базі моніторингових досліджень».
4. Методика – оцінка професійної діяльності педагога (на основі методики Є.І. Рогова)
5. Діагностикапрофесійних потреб педагогів.
6. Діагностикапрофесійноїкомпетентностіпедагогічнихпрацівників.
7. Формуваннямотиваціїнавчальноїдіяльностіучнів.
8. Психологічнийаналіз уроку.
9. Блок-схема: Професійнівміннявчителя, якігарантуютьуспішненавчанняучнів.
10. Орієнтована схема для спостереження та аналізупозакласного заходу.
V. Вивчення передового педагогічного досвіду.
1. Плани – конспекти уроків (окремі зразки).
(постійно, копії)
2. Матеріали до уроків.
3. Сайти та корисні посилання.
4. Статті.
5. Дидактичні матеріали до уроків.
6. Упровадження нових методичних прийомів і підходів у процесі викладання предмета.
7. Створення мультимедійних супроводів уроків.
8. Відвідування семінарів, уроків колег, конференцій.
9. Дискусії, наради, обмін досвідом з метою отримання методичної допомоги.
10. Написання статей у періодичну пресу та фахові журнали.
11. Систематичне проходження курсів підвищення кваліфікації.
VI. Основи педагогічного управління.
1. Стимулювання активності учнів.
2. Моніторинг навчальних досягнень.
3. Результативність роботи з обдарованими дітьми.
4. Підвищення якості знань, умінь, навичок:
- створення соціально – психологічних умов для становлення особистості кожного учня;
- підвищення рівня організації навчально-виховного процесу.
5. Розвиток інтересу до предмету.
6. Підвищення вихованості учнів.
VII. Підвищення етико-естетичного рівня культури.
1. Моніторинг професійної педагогічної майстерності та рівня педагогічної культури вчителя.
2. Експертна оцінка педагогічної культури вчителя.
3. Формування індивідуального стилю роботи вчителя.
4. Педагогічний семінар «Комфортність навчання».
5. Психокорекційна програма розвитку здібності до самопізнання і самореалізації.
|