П`ятниця, 07.02.2025, 13:32
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Обмін досвідом | Реєстрація | Вхід
Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Опис досвіду [1]
Учителям [19]
Учням [0]
Робота з обдарованими учнями [0]
Виховна робота [6]
Батькам [4]
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Сайт учителя початкових класів Сердюк Світлани Віталіївни
    Головна » Файли » Обмін досвідом » Учителям

    Здоров’язберігаючі технології в роботі вчителя
    29.10.2016, 16:07

    Турбота про здоров’я вихованців – одне з головних завдань вчителя. Турбуватися професійно – означає бути готовим до використання педагогічних методів у відповідності до сучасних медико-біологічних уявлень про ріст і розвиток організму та вплив чинників довкілля на здоров’я дитини, а також правильно організовувати, реалізовувати та контролювати хід діяльності, спрямованої на збереження здоров’я. Суттєвою умовою в роботі з учнями є готовність педагога власним прикладом показувати переваги здорового способу життя та його значення в становленні успішної людини.

    Навчити зберегти та зміцнити здоров’я учнів вчителю допомагає вміння використовувати здоров’язбережувальні технології.

    Під здоров’язберігаючими технологіями вчені пропонують розуміти:

    ·сприятливі умови навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання);

    ·оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);

    ·повноцінний та раціонально організований руховий режим.

     

    В своїй роботі для організації здоров’язбережувального простору я враховую визначені Г.Селевко концептуальні положення щодо формування здорового способу життя дитини:

    - пріоритет здоров’я над іншими цінностями;

    - здоров’я – найважливіша життєва цінність;

    - валеологічний підхід;

    - принцип здорового способу життя,

    - дотримання режиму;

    - педагогізація довкілля;

    - принцип профілактики здоров’я дітей;

    - принцип природовідповідності;

    - різноманітність форм і методів валеологічного виховання;

    - принцип саморегуляції;

    - відмова від негативних впливів на здоров’я;

    - принцип збережувальної та тренувальної технологій.

     

    Головною ознакою здоров’язбережувальних технологій є використання психолого-педагогічних методів та прийомів, комплексний підхід до вирішення проблем збереження здоров’я. Виокремлюють три підгрупи:

    - організаційно-педагогічні технології, що визначають структуру педагогічного процесу, попереджують стан утоми, явище гіподинамії та інших дезадаптивних станів;

    - психолого-педагогічні технології, пов’язані з безпосередньою професійною діяльністю, в тому числі психолого-педагогічний супровід педагогічного процесу;

    - навчально-виховні технології, які включають програми із формування в дітей знань основ здорового способу життя, культури здоров’я.

     

    Аналіз практики впровадження здоров’язбережувальних технологій в систему моєї роботи дозволяє сформулювати методичні рекомендації щодо застосування таких технологій у роботі з дітьми:

    • чітко плануйте свою діяльність;
    • добре опануйте обрану технологію;
    • створюйте відповідне середовище;
    • узгоджуйте свої дії з батьками дітей,
    • забезпечуйте єдність підходів своїх і батьків учнів до запроваджуваної технології;
    • залучайте вихованців тільки за їхнім бажанням;
    • будьте самі в доброму настрої;
    • слідкуйте за власним здоров’ям;
    • пам’ятайте, що здорову дитину може виховувати здоровий педагог;
    • дотримуйтесь гігієнічних вимог;
    • самовдосконалюйтесь.

     

    Категорія: Учителям | Додав: Lakki
    Переглядів: 142 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    uCozCopyright MyCorp © 2025