Виступ до педради
«Впровадження патріотичного виховання в навчально-виховний процес»
Вступ
Національно-патріотичне виховання учнів початкових класів здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у зміст навчальних предметів, відведення належного місця "спільно-взаємодіючій діяльності" як на уроках, так і в позаурочний час; створення умов для творчої самореалізації кожної особистості.
У молодшому шкільному віці важливо формувати здатність дитини пізнавати себе як члена сім’ї; родини, дитячого угрупування; як учня, жителя міста чи села; виховувати у неї любов до рідного дому, краю, вулиці, своєї країни, її природи, рідного слова, побуту, традицій.
У початкових класах соціальна і громадянська компетентності як ключові є міждисциплінарними та інтегруються через усі освітні галузі і спрямовуються на соціалізацію особистості, набуття громадянських якостей, дотримання соціальних норм і правил.
Пропоную вашій увазі фрагмент уроку «Я у світі». Цей навчальний предмет спрямований на соціалізацію особистості молодшого школяра, його патріотичне і громадянське виховання.
Демонстрація фрагменту уроку.
Фрагмент уроку (Я і світі)
Мета: розширити знання учнів про свята нашої країни; створити умови для збагачення індивідуального досвіду учнів про свята України; розвивати пізнавальну активність, допитливість, вміння співставляти, порівнювати, виділяти головне; розвивати комунікативні, соціальні, інформаційні компетентності; виховувати любов до України, патріотичні почуття.
- За малюнками на слайді (або на дошці) відгадати святаУкраїни: Новий рік, Різдво Христове, Великдень, День Незалежності України. Які ще українські свята ви знаєте?
- Робота в групах.
Об’єднання у групи «Новий рік», «Великдень», «Різдво Христове» «День Незалежності України» .
Вчитель заздалегідь готує картки із зображенням свят. Картинки розрізані на частини, роздає дітям пропонує об’єднатися в групи, склавши з частин цілі картинки. Картинок має бути стільки, скільки треба утворити груп. (Наприклад, у класі 30 учнів потрібно об'єднати їх у 5 груп. Отже, необхідно 4 картинки, кожна з яких розрізана на 6 частин).
- Завдання№1
Кожній групі пропонується вибрати із картинок, що у них на партах ті, які відображають їхнє свято і прикріпити біля нього.
- Завдання №2
Кожна группа складає прислів’я, приказку чи прикмету про своє свято (слова записані на кольорових аркушиках).
Краще Різдво тріскуче ніж пекуче.
На Великдень дощ - буде врожай.
На Новий рік падає сніг – будуть гриби рости.
Батьківщина-мати, умій за неї постояти!
- Завдання№3
Скласти п’ятирядковий віршик про своє свято.(сенкан)