П`ятниця, 31.01.2025, 06:30
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Обмін досвідом | Реєстрація | Вхід
Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Опис досвіду [1]
Учителям [19]
Учням [0]
Робота з обдарованими учнями [0]
Виховна робота [6]
Батькам [4]
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Сайт учителя початкових класів Сердюк Світлани Віталіївни
    Головна » Файли » Обмін досвідом » Учителям

    Розробка уроку з природознавства
    07.11.2016, 23:42

    Тема. Населення України. Охорона природи України.

     

    Мета.       Дати учням загальне уявлення про населення України, його національний склад, про територіально – адміністративний поділ держави, ознайомити учнів із природними багатствами; формувати природничу компетентність, вміння висловлювати оцінні судження; удосконалювати вміння працювати в групах; спостерігати, порівнювати, робити висновки, розвивати усне мовлення, виховувати екологічні почуття, прагнення зберегти природу, охороняти її.

     

    Обладнання:  фізична карта України, картки для роботи в групах, підручники, макети дерев, проектні роботи учнів, Конституція України, таблиця «Охорона природи»

     

     

     

    Хід  уроку

     

    І. Організація класу.

        Стали, дітки, всі  рівненько,

    Усміхнулися гарненько,

    Настрій на урок взяли

    Й працювати почали.

     

    ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.

         Інтерактивний метод «Мікрофон»

    • Дата …
    • Пора року …
    • Температура повітря …
    • Стан неба …
    • Опади …
    • Вітер …

     

    ІІІ. Перевірка домашнього завдання

           Фронтальне опитування.

           Бліц – перевірка

    1. Країна, в якій ми живимо (Україна).
    2. Найвища точка Кримських гір. (Роман - Кош).
    3. Гірські луки в Кримських горах. (Яйм.)
    4. Гірський баран у Кримських горах. (Муфлон).
    5. Найвища точка в Карпатах. (Говерла).
    6. Гірські луки в Карпатах. (Полонина).
    7. Квіти, які цвітуть в Кримських горах тільки ранньою весною. (Проліски, крокуси, гіацинти).
    8. Озеро в Карпатах. (Синевір).
    9. Риба, яка поширена в річках Карпатських гір. (Форель).
    10. Дуже гірка рослина з різким ароматом. Худоба її не їсть. (Полин).
    11. Хижий птах, що полює на зайців, мишей, полівок. (Орел).
    12.  Тварина з коротким хоботом. (Сайгак).

     

    ІІІ. Актуалізація опорних знань дітей та їхнього життєвого досвіду.

    1. Читання вірша

    Коло Київа чи Львова –

    де прийду – вдома всюди.

    Де ступлю шшшш – рідна мова,

    де погляну – рідні люди.

    Роботящі підгірянці,

    Як вогонь палкі гуцули

    і сміливі кубанці,

    що ще Січі не забули.

    І розважні подолянці,

     і полтавці солов’їні,

    бойки лемки, волоняни –

    всі брати вони єдині…

    Роман Кутчинський

     

    1. Бесіда.
    • Про кого йде мова у вірші?
    • Як одним словом можна назвати людей, згаданих у вірші?

     (Народ України)

     

    ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

         Тема уроку: Населення України. Охорона природи в Україні.

     

    V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

    1. Робота в групах

    - Працювати будемо за підручником (с. 138-139) й додатковим матеріалом.

    Голова кожної групи отримує завдання.

    І група «Дослідники»

    • Опрацюйте 1-й, 2-й, 3-й абзаци тексту підручника.
      • Презентуйте результати роботи за питаннями:
      • В якій країні ми живемо?
      • Яка чисельність народу України?
      • Яку історію має Україна?

    ІІ група «Пошуковці»

    • Опрацюйте 4-й,5-й,6-й абзаци.
    • Презентуйте результати своєї роботи за питаннями:
    • Які народи крім українців, складають населення України?
    • Яка державна мова України?

    ІІІ група «Аналітики»

    • Опрацюйте 7-й, 8-й абзаци.

    Проаналізуйте результати своєї роботи за питаннями:

    • На які адміністративні частини поділена територія України?
    • Скільки областей в Україні?
    • Яка республіка входить до складу України?
    • Назвіть столицю України? Столицю республіки Крим?
    • Чим займаються жителі у містах, у селах?

    ІV група «Спостерігачі»

    • Опрацюйте 9-й, 10-й абзаци
    • Презентуйте результати своєї роботи за питаннями:
    • У якій природній зоні знаходиться наша область?
    • Які найбільші міста України?

    2. Презентація робіт.

    • Мої помічники готували проектні роботи за темою «Населення України»
    • Які у вас будуть доповнення щодо цього питання?
    1. Кількість населення України, що має вищу та повну загальну середню освіту, складає 28,9 млн. осіб.
    2. Кількість чоловіків становить 46,3%, жінок – 53,7%.
    3. Особливістю національного складу населення України багато національність. На території України проживають представники 130 національностей і народностей.
    4. За чисельністю населення України посідає п’яте місце в Європі та 24-е у світі.
    5. В Україні 415 місто і 29 тисяч сіл.
    6. Міста–мільйонери – Київ, Харків, Донецьк, Дніпропетровськ, Одеса.
    7. Середня тривалість життя в Україні – 68 років.  

    3. Висновок.  Отже, всі ми громадяни однієї держави, Український   

     народ. Так говорить основний закон  України  Конституція.  (ст. 4). В Україні існує єдине громадянство.

    4. Фізкультхвилинка

       «Етюд душі»

        Ми – частинка живої природи.

        Тож давайте привітаємо лікарів природи, котрі дають нам здоров’я. Опустіть руки вниз долонями горизонтально до підлоги і в голос промовте: «Я вітаю тебе, Земле!»

        Простягніть руки перед собою долонями догори: «Я вітаю тебе, Вода!». Зігніть руки в ліктях, і піднявши долоні до плечей зверніться до неба: «Я вітаю, тебе, Повітря!». Здійміть руки в гору долонями вперед: «Я вітаю тебе, Сонечко!». Поверніться до свого сусіда, доторкніться долонями один до одного: «Я вітаю тебе, друже!». Посміхніться. Сідайте.

    5. Вступне слово вчителя.

        Наша країна велика. В ній проживає близько сорока восьми мільйонів і кожний з нас шанобливо ставиться один до одного. Це велика сила.

        Ми будемо ще міцніші, якщо житимемо в гармонічному оточенні. А яке є оточення, крім людей? Це – наша природа. Вона у нас багата і різноманітна. А що нам треба робити і що може завдати їй шкоди дізнаємося від учнів, які готували проектні роботи.

    6. Захист проектних робіт про причини затруєння території України.

     

    7. Робота з підручником.

        Метод «Навчаючі учусь»

        Опрацювати статтю «Охорона природи в Україні і донести інформацію до учнів класу»

        І – ІІ групи с. 140-141

        ІІІ – ІV групи с. 141 – 142.

     

    8. Усвідомлення змісту.

        Фронтальне опитування

    • Що завдає шкоди довкіллю?
    • Які закони і програми спрямовані на охорону і збереження природи?
    • Що передбачають ці програми?
    • Для чого створюються національні природні парки, заповідники, заказники?

        Так в Україні нараховується 13 заповідників, 2 національних парки, понад 1500 заказників, що сприяє охороні й поліпшенню довкілля.

    • Які доповнення можуть зробити учні нашого класу.

    9. Презентація робіт щодо заповідників України.

     

    10. Продовження розповіді.

        У 1980 році було створено Червону книгу України.

        Рослини і тварини занесені до Червоної книги охороняються законом.

     

    11. Презентація робіт.

         Розгляд ілюстрацій рослин і тварин, занесених до Червоної книги.

     

    12. Продовження бесіди.

         Як часто ми помічаємо, що серед людей зустрічаються такі, які не розуміють, що ми – частина живої природи. І ми самі цій природі шкодимо, а значить шкодимо й собі. Скільки різних ситуацій буває, які тривожать нас, приносять біль у серце. Часто буває й таке. Ось давайте розглянемо такі ситуації.

     

    13. Складання діалогу

          І ситуація

        Ви йдете по парку і бачите таку картину. Ваш друг Петько викарбовує на дереві своє ім’я.

        Ваша реакція. (Складає І-ІІ група)

         ІІ ситуація

       Діти після екскурсії в природу зібрали консервні банки, склали в пакет і вирішили викинути у водойму.

        Ваша реакція. (Складає ІІІ-ІV група)

     

     

    14. Творча робота

         Тож давайте насадимо ліс добрих справ для природи України.

        (На макеті дерев напишіть, як ви допомагаєте природі). Розвішування дерев навколо карти. Ці справи ви можете зробити самі.

        А ось як ми повинні охороняти природу на державному рівні. Давайте звернемося до зведеної таблиці

     

    Радиальная диаграмма

        VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

    • Що нового й цікавого дізналися на уроці?
    • Що сталося, коли природу не охороняли б?

        Отже, не все ми можемо робити самі. Але ми можемо насаджувати дерева, розчищати джерела, економити воду, підгодовувати тварин, оберігати водойми від забруднення.

    Якщо з природи щось черпати,

    то мусиш їй і спокій дати,

    а головне – про неї дбати,

    знати, любити  та охороняти.

     

    VІІ. Домашнє завдання.

        Творче завдання: підготувати свою програму збереження природи в Україні. 

     

    Категорія: Учителям | Додав: Lakki
    Переглядів: 134 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    uCozCopyright MyCorp © 2025