П`ятниця, 07.02.2025, 13:45
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Обмін досвідом | Реєстрація | Вхід
Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Опис досвіду [1]
Учителям [19]
Учням [0]
Робота з обдарованими учнями [0]
Виховна робота [6]
Батькам [4]
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Сайт учителя початкових класів Сердюк Світлани Віталіївни
    Головна » Файли » Обмін досвідом » Учителям

    Екскурсія до екологічно-чистого виробництва.
    29.10.2016, 15:31

    Тема: Екскурсія до Динасового заводу.

     

    D:\Свете\Динасовий завод.JPG

     

    Мета: ознайомити учнів з місцевим підприємством виробничої сфери, працею дорослих, з заходами по збереженню навколишнього середовища.

    Очікуванні результати: після екскурсії діти будуть мати уяву про історію заводу, історію селища динасового заводу; ознайомляться з місцем роботи батьків більшості учнів;  мати уявлення  про застосування продукції заводу, про заходи по збереженню навколишнього середовища. 

    Форма проведення: екскурсія.

    Клас: 4

     

    «Ми позичаємо природу в наших дітей»

    Стародавнє кашмірське прислів’я

     

    Хід екскурсії

     

    І. Організаційний момент.

    1. Попередня підготовка учнів до екскурсії.

    Бесіда з попередження дитячого травматизму.

    - Сьогодні ми відвідаємо динасовий завод, повторимо ПДР, правила поведінки в громадських місцях.

    Екскурсія – це урок, тому необхідно дотримуватись усіх вимог, що ставляться до уроку: уважно слухати, організовано ставити питання, триматися разом, під час спостереження ставати так, щоб усім було добре видно об’єкт.

    2. Мотивація.

     Діти, ми живемо в світі, де:

    • Рівень викидів СО2 з 1961 року зріс у 11 разів;
    • 63% усіх сільськогосподарських угідь планети страждають від ерозії;
    • Кожна шоста людина у світі живе в небезпечних і несприятливих для здоров’я умовах;
    • До 2025 року від нестачі питної води можуть постраждати близько 2/3 населення світу.

    3. Повідомлення цілей і задач екскурсії.

    4. Завдання для учнів (домашнє завдання).

    - Діти, ми сьогодні ознайомимося з динасовим заводом, який розташований недалеко від нашої школи і на якому працює багато батьків учнів нашої школи. Ми ознайомимось зі змістом роботи людей різних професій, які є на виробництві. А також хотілось би якнайбільше ознайомитися з заходами по збереженню навколишнього середовища.

    Після екскурсії ви повинні поділитися своїми враженнями у вигляді:

    - малюнків про побачене (альбом);

    - замітки до газети (стенд);

    - міні-твір;

    - фотовиставка;

    - можливо, хтось з вас запропонує свої бачення, як можна краще зберігати довкілля.

    5. Створення настрою на позитив.

    - Діти, а як, на вашу думку, ми пізнаємо світ? (діти дають відповіді)

    «Мозковий штурм»

    Один із способів пізнання світу – екскурсія.(Учні коротко висловлюють свої думки, ідеї.

    - Чи доводилося вам бувати на екскурсії?

    - Коли і куди проводились екскурсії?

    - Для чого проводяться екскурсії?

    - Ваші очікування від сьогоднішньої екскурсії запишіть, будь ласка, на аркушах і відкладіть вбік.

    ІІ. Проведення екскурсії.

    1. Інструктаж з ТБ.
    2. Учитель:

    - Що ж таке екологічно чисте виробництво? Основою будь-якого екологічно чистого підприємства являється безвідходна технологія – найбільш активна форма захисту навколишнього середовища від шкідливої дії промислових підприємств.

    Для захисту довкілля застосовують очистку газових викидів від шкідливих домішок та розсіювання шкідливих домішок в атмосферу та ін.

    Як же бережуть довкілля на динасовому заводі?

    1. Екскурсовод:

    - Діти, зараз ми з вами здійснимо екскурсію по заводу. А щоб краще запам’ятати, давайте нашу екскурсію пройдемо поетапно, з наступними зупинками: «Історична», «Виробнича», «Воєнна», «Практична», «Екологічна».

    «Історична» зупинка.

    - Історія красноармійського Динасового заводу бере свій початок із 30-х років 20-го століття, коли всі сили народу і всі ресурси країни були направлені на будівництво нових промислових підприємств і в першу чергу – важкої промисловості.

    У серпні 1931 року на північній околиці села Гришине почалося спорудження Динасового заводу. Багато труднощів зустріли на своєму шляху будівельники. Взагалі, все населення було зайнятим на залізничному транспорті, в локомотивному депо. У Гришиному багато хто не мав навіть  уявлення про вогнетривку промисловість. Взагалі не знали, що таке динас. Але незнайоме слово швидко наповнилося чітким змістом, а люди, які віддали заводу все своє життя, стали в буквальному сенсі його патріотами.

    Через нестачу механізмів чимало робіт виконувалися вручну. Часто траплялися великі перебої в постачанні будівельних матеріалів. Людям ніде було жити. Але, не дивлячись на це, будівельники виконували свою роботу, і це був справжній подвиг. Через 2 роки завод став діючим. У 1934 році він відправив споживачам 16 392 тони вогнетривкої цегли.

    «Виробнича зупинка»

    - Ми з вами завітаємо до цеху обпалювання.

    У перші роки недосконалою була технологія виробництва, технічне оснащення заводу було низьким, не вистачало кадрів, що добре знали свою справу. Умови праці робітників не відповідали вимогам. І все ж ніщо не могло зламати волю колективу, що виготовляв вогнетривку продукцію, в якій так гостро відчувала потребу в ті роки металургійна промисловість країни. У 1940 році завод дав країні 100 тисяч тонн динасу.

    Спочатку на заводі використовували привозний обпалений вапняк, але згодом, після введення в експлуатацію періодичних пічок, вапняк почали обпалювати на місці.

    «Воєнна» зупинка.

    У перші дні Великої Вітчизняної Війни сотні робітників добровольцями пішли на фронт. Ті ж, хто залишився, самовіддано працювали за себе й за своїх товаришів, що пішли воювати з ворогом. Динасовий завод, продукцією якого була звичайна вогнетривка цегла, отримав завдання почати виготовлення протитанкових мін. Група робітників, створена для цього, працювала не покладаючи рук, і з завданням впоралася. Протитанкові «їжаки» варили зі шматків рельс прямо на майданчику біля механічного цеху. У заводській лабораторії було освоєно виробництво горючої протитанкової рідини.

    У вересні 1941 року динасовий завод отримав наказ про негайний демонтаж обладнання, яке було завантажене в залізничні вагони і 13 жовтня відправлено в глибокий тил.

    Фашистські окупанти повністю зруйнували завод. Виробничі та допоміжні цехи перетворили на руїни. Відновлення заводу, враховуючи створення енергетичної та теплової систем, водопостачання, внутрішньозаводського транспорту, ремонтного, складського та іншого допоміжного господарств, означало, по суті, їх нове будівництво. Але героїчним зусиллям радянських людей уже в 1945 році була пущена перша черга виробництва заводу.

    «Практична» зупинка.

    Сім років тривав відновлювальний період на Динасовому заводі. За ці роки, з 1946 по 1952, завод збільшив випуск продукція більш ніж у 6 разів.

    З 1953 року на чолі підприємства став Степан Семенович Бовкун, людина авторитетна для багатьох динасівців, тому що впродовж 50-х 60-х років саме під його керівництвом особливо стали помітні перетворення на заводі. Максимально були підвищені показники виробництва, досягнутий високий показник на внутрішньому та зовнішньому ринках країни, а також було сформовано селище Динасового заводу та його інфраструктура.

    Уже з 1958 року продукція Динасового заводу йде на експорт в соціалістичні країни й розходиться по всьому світі. Вона експортується в Болгарію, Польщу, Угорщину, Румунію, Турцію, на Кубу і в інші країни.

    На сучасному етапі ВАТ «Красноармійський динасовий завод» – стабільно працююче підприємство, оснащене високопродуктивним обладнанням. Виконана заміна парку пресового обладнання, реконструйовані 2 тунельні печі  довжиною 243 метри, основною діяльністю підприємства є виробництво і продаж вогнетривких динасових виробів, що застосовуються в різноманітних виробничих умовах металургійної, скляної промисловості, машинобудівельної та інших галузях.

    Будівництво та активний розвиток заводу призвели до виникнення та невпинного зростання динасового селища. Завдяки заводу в селищі було побудовано житлові будинки, магазини, школи, клуб, розбито парк, створено ставок. Зараз це місце носить назву мікрорайон «Північний».

    На заводі працювали цілі династії. Мабуть, не має жодної родини, де б хтось не працював у певний час на динасовому заводі. Багата історія дозволила створити при заводі музей.

    «Екологічна» зупинка.

    На заводі весь час дбають про охорону навколишнього середовища. Якість, стабільність виробництва, вдосконалення технологій, постійне прагнення до впровадження нових наукових досягнень – все це характеризує дане підприємство з часу його застосування. На заводі існує лабораторія, яка проводить дослідження викидів шкідливих речовин в повітря.

    ІІІ. Підбиття підсумків екскурсії.

    - Діти, що вам сподобалося?

    - Чи є які питання до екскурсії?

    - Хто з вас в майбутньому хотів би працювати на заводі?

    - Чи справдилися ваші сподівання, які ви писали перед екскурсією?

    - Давайте подякуємо екскурсоводу.

    ІV. Домашнє завдання.

    - Нагадую, після екскурсії ви повинні поділитися своїми враженнями у вигляді:

    - малюнків про побачене (альбом);

    - замітки до газети (стенд);

    - міні-твір;

    - фотовиставка;

    - можливо, хтось з вас запропонує свої бачення, як можна краще зберігати довкілля.

    (Сердюк С.В.,

    вчитель початкових класів

    ЗОШ І-ІІ ступенів №6

    м. Покровськ) 

    Категорія: Учителям | Додав: Lakki
    Переглядів: 150 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    uCozCopyright MyCorp © 2025