Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Сайт учителя початкових класів Сердюк Світлани Віталіївни |
|
Памятка для батьків
| 07.11.2016, 23:12 |
Психолого – педагогічні рекомендації батькам
- Любіть свою дитину такою, якою вона є, не за її досягнення та успіхи.
- Ніколи не порівнюйте її з іншими дітьми. Не хвилюйтеся, якщо інша дитина може робити те, чого ваша поки що не вміє. Порівнюйте її з самою собою (такою, якою вона була вчора і стала сьогодні).
- Не слід постійно турбуватися про дитину, намагатися повністю оберігати її від можливих небезпек, які часто придумані вами. Сподівайтесь, що вона зможе самостійно подолати життєві труднощі. Наслідування дорослим – важливий елемент у вихованні. Воно допомагає розвинути працелюбність і самостійність. Якщо ви, стираючи пил, даєте ганчірку синові, він також працюватиме. Якщо миєте підлогу, запропонуйте доньці маленьку щіточку, і вона допоможе вам. Наслідуючи дорослих, діти починають вважати себе повноправними членами сім’ї і стають відповідальнішими.
- Не сваріть, а тим більше, не ображайте дитину в присутності чужих людей. Поважайте її почуття і думки. На скарги з боку оточуючих відповідайте: «Дякую, ми вдома обов’язково поговоримо на цю тему».
- Навчіть дитину розповідати про свої проблеми. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, які виникають з однолітками і дорослими. Щиро цікавтесь її думкою, тільки таким чином ви зможете сформувати у неї правильну життєву позицію.
- Постійно спілкуйтеся з дитиною. Стосунки з дитиною мають будуватися на довірі. Нехай вона розповість вам, як провела день, з ким гралася, що відбувалося в школі і т.д. Слухайте уважно, запитуйте, щоб дитина відчувала, що вам це дійсно цікаво.
- Допомагайте дитині виконувати те, чого вона не вміє робити сама. Ніколи не уникайте від виконання її прохання, говорячи: «Я теж цього не вмію робити».
- Ніколи не бийте дитину – це хибний метод виховання. Ним ніби вчите її: «Якщо ти розгніваний – бий, не думаючи». Дорослі застосовують його, коли не можуть або не хочуть знайти мирний шлях уладнати конфлікт. У більшості випадків побиття не дає бажаних результатів, а лише робить дитину агресивною. Засуджуйте не саму дитину, а її вчинок.
- Не розхвалюйте дитину, але й не забувайте її заохочувати, коли вона цього заслуговує. Головне – оцінити зусилля дитини, а не хвалить її саму, характер. Хвалить словом, усмішкою ласкою й ніжністю, а не відкуповуйтесь такими заохоченнями, як купівля нової іграшки або солодощів. Пам’ятайте , що похвала, як і покарання, має відповідати вчинкові. Реакція дитини на перебільшену похвалу частіше така: «Якщо вони думають, що я такий розумний, хоча і зробив дуже мало, то вони дурні».
- Навчіть дитину робити аналіз своїх помилок і результат роботи над ними.
- Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня. Час для харчування, сну і виконання домашніх завдань, прогулянок і відпочинку має відповідати цьому розпорядку.
- Не намагайтеся все зробити за дитину, дайте їй певну свободу, аби вона могла відкрито діяти. Пам’ятайте, що дитина потребує не стільки самостійності, як права на неї.
- Проводьте разом з дитиною вільний час. Заохочуйте дитину до обговорення сімейних проблем, вислуховуйте і обговорюйте її думку.
- Допомагайте дитині розвинути її здібності.
- Не будуйте взаємостосунки на заборонах. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, то запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент поважного ставлення до вас тепер і в майбутньому.
- Будьте терплячими стосовно вашої дитини. Намагайтесь відповідати на всі її запитання і ніколи не кажіть, що вона багато запитує.
Пам’ятка для батьків першокласників
- На прикладах, взятих з життя, демонструйте дітям виконання обов’язку перед суспільством і сім’єю.
- Відвідуйте збори і заняття для батьків. Ми намагаємося, щоб вони стали для вас доброю школою організації сімейного виховання.
- Виділіть школяреві постійне робоче місце.
- Привчайте учня до охайності, дбайливого ставлення до шкільного майна і навчальних посібників.
- Щоденно цікавтесь успіхами дитини в школі (запитуйте: «Що цікавого сьогодні в школі? Про що ти дізнався? Чи похвалила тебе вчителька? За що?» замість традиційного: «Чи з’їв усе, що я тобі дала? Не товаришуй з Миколкою, бо він поганий хлопчик!»). Радійте успіхам малюка, допомагайте йому, але пам’ятайте, що допомога і контроль не мають бути муштрою, моралізуванням. Головне – підтримуйте інтерес до навчання.
- Сприяйте тому, щоб дитина брала участь у заходах, які проводяться в класі або школі.
- Намагайтесь вислухати дитину до кінця, адже природна потреба малюка – поділитися своїми враженнями.
- Організовуйте дозвілля дитини, привчайте слухати музику, читати художню літературу; підтримуйте інтерес до техніки, образотворчого мистецтва і фізкультури.
- Систематично привчайте свою дитину до праці.
- Пам’ятайте, що тільки разом зі школою можна досягти бажаних результатів у вихованні і навчанні дітей. Учитель – ваш перший порадник і друг. Радьтеся з ним, підтримуйте його авторитет. Зауваження щодо роботи вчителя висловлюйте в школі, на зборах. Не робіть цього в присутності дітей.
|
Категорія: Батькам | Додав: Lakki
|
Переглядів: 162 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|