П`ятниця, 31.01.2025, 06:10
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Обмін досвідом | Реєстрація | Вхід
Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Опис досвіду [1]
Учителям [19]
Учням [0]
Робота з обдарованими учнями [0]
Виховна робота [6]
Батькам [4]
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Сайт учителя початкових класів Сердюк Світлани Віталіївни
    Головна » Файли » Обмін досвідом » Батькам

    Чистомовки
    07.11.2016, 23:36

    І група

        Чистомовки

    • Ша-ша-ша — гречана каша.

        Шу-шу-шу — листа пишу.

        Же-же-же — цуцик м’ячик  стереже.

        Жу-жу-жу — книжку  бережу.

     

    • Ок-ок-ок — ось колючий їжачок.

        Ми-ми-ми — приготувався до зими.

        Чок-чок-чок — повна хата грушечок.

        Ок-ок-ок — частуватиме діток.

     

    • Аха-аха-аха — а де ж наша черепаха?

        Оня-оня-оня — черепаха наша соня.

        Ів-ів-ів — до весняних теплих днів.

        Оню-оню-оню — не турбуйте нашу соню.

     

    Скоромовки 

    • Дзижчить над житом жвавий жук,

       бо жовтий він вдягнув кожух.

     

    • Летів горобчик, сів на стовпчик,

    Прибіг хлопчик, утік горобчик.

     

    • Кіт котові каже:

           - Коте, до комори кадуб вкотили.

           В кадуб вкинеш капустину,

           Кілька китичок калини.

     

    Вправа « Хто що промовляє?»

     

    • Зозуля кує: «Ку-ку, ку-ку!»
    • Голуб воркує: «Гу-гу, гу-гу, гу-гу!»
    • Півень кукурікає: «Ку-ку-рі-ку!»
    • Сова кричить: «Угу-угу-угу!»

     

    Орфоепічні вправи

    •  Вправляння в чіткій вимові звуків. Наприклад, звука  [ж] в кінці 

    складу,  слова.

    ноги — ніжки                         дуги — дужки

           роги — ріжки                         смуги — смужки

    • Промовляння : га-ха, зі-сі, ву-фу, аб-ап, ти-ши, гу-ку.

     

    Імітування звуків

    • Каруселі, каруселі

    В поїзд сіли ми веселі. (Промовляють «чу-чу-чу»).

    • Каруселі, каруселі

    В автобус сіли ми веселі (Імітують рухи водія «р-р-р»)

     

     

    ІІ група

    1) Складання із звуків прямих і обернених складів: м-о – «мо», о-м – «ом»,р-у –   «ру», у-р – «ур» тощо.

     

    2) Складання слів з початку зі складів, які називає дорослий: ли-си-ця – «лисиця», кла-ві-ша – «клавіша».

     

     3) Яке слово ти чуєш?

          [ч]-[а]-[п]-[л′]-[а] — чапля, [б]-[о]-[ч]-[к]-[а] — бочка, [л]-[и]-[с] — лис, [к]-[о]-[с]-[а] — коса.

     

     4) Гра «Знайди двері», «Знайди замок».

         Добір слів (малюнків), що починаються або закінчуються певним звуком    (малюнки, літака, тощо).

     

     5) Заміна одного звука на інший. Наприклад, [ж] на  [з]:

              важу — вазу                               кажан — казан

               віжки — візки                            ріжки — різки

    6) Дидактичні ігри

    Прикрасимо ялинку

    Обладнання: посібник ялиночка, набір різнокольорових кульок.

     Хід гри: дитина називає слова з певним звуком і прикрашає кульками      ялинку.

    В сучасних умовах важливо налагодити процес підготовки дитини до школи зорієнтований на формування та розкриття творчого потенціалу дітей. Ось тому, я виділила третю групу завдань для більш здібних дітей з високим рівнем підготовленості до навчання в школі.

    ІІІ група

            Підбір римованих пар слів, закінчення віршів.

    • В мене є новий букварик,

       Адже я уже ... (школярик).

     

    • Впала росичка на травичку,

        Нею вмию собі ... (личко).

     

    • На траві повзла змія,

        Налякався дуже я.

        Від гадюки біг чимдуж,

        А то виявився ... (вуж)

     

             Знайди зайве слово.

    • Рама, рама, рама, лама, рама.
    • Поріг, поріг, пиріг, поріг, поріг.
    • Шашка, шашка, шашка, чашка, шашка.
    • Сірка, сірка, сірка, зірка, сірка, сірка.

     

    Утвори нові пестливі слова :

    •  кіт — котик, стіл — столик, заєць — ... , квітка — ... , хустка — ... .
    •  Що спільного?

    Вимовити 3-4 слова, в кожному з яких є певний звук, який спільний для всіх цих слів. Наприклад, цибуля, нарцис, молодець.

    Вправа «Хтось щось переплутав».

    Знайти помилки в вірші і виправити їх. Ця вправа допомагає розрізняти слова, що відрізняються однією фонемою.   

    • Зайчик сіренький сидить

        І вухами ворушить.   

       Зайчикові холодно сидіти,

        Треба лампочки погріти.

     

    • Я люблю свою конячку,

        Причешу їй шерстку гладко,

         Гребінцем приглажу хвостик,

         І верхи поїду в кості.

     

    Гра «Семафор».

     Учитель читає уривок з казки, навмисно промовляючи деякі слова неправильно. Діти піднімають червоний «семафор» тоді,  коли чують неправильно вимовлені слова:

    • Ішов дід та й загубив рукавичку. От біжить миска та й каже: «Тут я буду шити!». Коли це шапка плигає та й питає: «А хто тут живе?».

     Миска: «А ти хто?»

      Шапка: «Пусти й мене шити».

      Миска: «Іди».

     

    Категорія: Батькам | Додав: Lakki
    Переглядів: 176 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    uCozCopyright MyCorp © 2025